marți, 7 februarie 2012

Tășuleasa Social, un proiect de suflet.

Tășuleasa Social,  Tășu pentru apropiati si fani, este un adevarat fenomen al ONG-urilor din Romania. Construita de la zero incepand de acum 10 ani de catre un inimos si iubitor al muntelui si locurilor natale, Alin Useriu, Tășu a adus un suflu nou in zona voluntariatului, practic reinventandu-l pentru Romania.  Tășu a realizat pana astazi proiecte de impaduriri, igienizari de cursuri de ape si paduri la care au participat mii de copii si adolescentii.

Tășu si-a propus sa educe copii si adolescentii in spiritul respectului pentru natura si a muncii in echipa prin intermediul voluntariatului de mediu. In zece ani a reusit sa construiasca o baza logistica de care nici un ONG nu dispune in Romania, prin propria munca, cu sprijinul voluntarilor din Romania si Germania si cu ajutorul donatiilor. Realizarile lor sunt impresionante si nu ar ajunge pagini intregi pentru a le enumera si explica. Tășu in doar cateva cifre:
- 10 ani de existenta
- Peste 11.000 de voluntari participanti la actiunile Tășu
- 60 ha padure plantata, adica 150.000 puieti
- Donatii pentru peste 100.000 copii saraci prin actiunea „Camionul de Craciun”
- 10 scoli rurale renovate
- 300 t PET colectate din cursurile de apa si padurile igienizate
- Realizarea „Padurii Pedagogice”, unicat, pentru a-i invata pe copii ce inseamna ciclul natural


Tășuleasa Social, in cei 10 ani de munca asidua, s-a ocupat cu obstinatie si exclusiv de obiectul lor de activitate si vocatia lor. Comunicarea lor a fost simpla si directa iar renumele si reputatia construita s-a datorat 100% realizarilor. Cu ocazia sarbatoririi a 10 ani de existenta, in August 2011, Tășuleasa Social a lansat noua lor identitate realizata de noi pe parcursul unui proiect amplu de analiza, creatie si implementare care a durat 8 luni. Brandul Tășuleasa nu a trebuit sa fie inventat, el exista deja in mintea celor care iubesc natura, a parintilor ale caror copii au participat ca voluntari, a mass-media sau a companiilor care deruleaza programe frumoase si reale de CSR pentru protectia mediului. Un exemplu meritoriu este cel al Coca-Cola Hellenic.


Tășu avea nevoie de o reprezentare vizuala identitara in conformitate cu crezurile lor: simpla, directa, fara echivoc, militanta. Naturala in primul rand, nefortata, fireasca, colorata si vie asa cum sunt ei. Asadar, pe parcursul celor 8 luni am reusit sa intelegem filozofia lor de viata, pentru ca  Tășu inseamna o filozofie de viata sanatoasa, deschisa, implicata si apropiata de nevoile reale ale oamenilor. In cele 8 luni echipa noastra a vazut si analizat fiecare coltisor si aspect al lor, am purtat numeroase discutii cu Alin si Ana, cei care conduc organizatia, am vazut copii la treaba in cadrul actiunilor de impaduriri, am participat la evenimentele si intalnirile lor cu voluntarii. La capatul proiectului Tășu beneficiaza acum de o identitate vizuala care ii reprezinta, standarde de identitate, un website trilingv, sisteme interne de identitate si guidelines de comunicare iar astazi lucram impreuna cu ei la un plan pe termen mediu de marketing si comunicare.



Alaturi de Marcel Iures, Catalin Stefanescu, Ada Milea, Radu Naum, Cosmin Bumbut, Alexandru Tomescu, Ivan Pataichin, Amalia Enache, trupa Urma si a altor personalitati si noi sprijinim  Tășuleasa Social si suntem mandri ca ne-au „adoptat”. Cauzele lor educationale si de mediu sunt si cauzele noastre.

Pe Tășu ii gasiti aici: www.tasuleasasocial.ro